Prowadzisz własny sklep i chcesz zwiększyć sprzedaż? A może myślisz o przeniesieniu swojej działalności do internetu? Zgodnie z obiegową opinią – każdy kryzys przyspiesza to, co nieuniknione. Niespodziewany atak koronawirusa z początku 2020 r., pozwolił wyjść obronną ręką większości przedsiębiorców, którzy „zaprzyjaźnili” swój biznes z innowacyjnymi technologiami. Dzisiejsza branża IT oferuje mnóstwo nowoczesnych rozwiązań, które przyczyniają się do zwiększenia efektywności handlu.
Media społecznościowe najlepszym przyjacielem biznesu
Ciężko znaleźć w dzisiejszych czasach osobę, która nie posiada konta na Facebooku. Ten globalny serwis społecznościowy sprawdza się nie tylko w relacjach towarzyskich, ale coraz powszechniej służy firmom do komunikacji z rzeszą lojalnych czy potencjalnych klientów. Funkcjonalne komunikatory na fanpage’ach w dużej mierze zastąpiły przeciążone i nieefektywne infolinie, a możliwość interakcji w czasie rzeczywistym – stanowi kolejną wartość dodaną. Na tym rozwiązaniu zyskuje również przedsiębiorca, który ma bezpośredni kontakt ze swoimi klientami, mogąc pozyskiwać od nich bardzo cenne informacje oraz budować lojalność.
Obecnie większość firm świadomych potencjału mediów społecznościowych, zatrudnia specjalistów od prowadzenia fanpage’a, do obowiązków których należy pozyskiwanie „polubień”, komunikacja z członkami grupy oraz regularne redagowanie angażujących postów. Co ciekawe, olbrzymi potencjał marketingowy i zasięg portalu społecznościowego – jest praktycznie darmowy. Facebook może być skutecznym kanałem do informowania o promocjach, organizowania różnych konkursów i dystrybucji nowych produktów albo usług, dlatego jest niezwykle cenionym narzędziem w ramach marketingu internetowego.
Kody QR – precyzyjny przekaz informacyjny dla świadomych klientów
Charakterystyczne kwadraciki, które składają się na budowę kodu QR znane są wszystkich już od dłuższego czasu, jednak w dalszym ciągu ta forma przekazu informacyjnego cieszy się dużym uznaniem. Skompilowana pod postacią kodu treść czy reklama, to nienachalny sposób dotarcia do odbiorców potencjalnie zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na temat produktu, usługi bądź jakiejkolwiek innej informacji. Mimo, iż technologia kodu QR znana jest od dawna, to dzięki powszechności w dostępie do urządzeń mobilnych oraz szybkiego internetu, nadal jest popularną i skuteczną formą e-marketingu.
Własna aplikacja na smartfon
W dzisiejszym czasie standardem staje się robienie zakupów w dyskontach z wykorzystaniem telefonu. Smartfon służy obecnie nie tylko do płatności zbliżeniowych NFC, ale jest również nośnikiem specjalnych aplikacji, za pośrednictwem których sklepy oferują klientom różne promocje. Zamiłowanie większości społeczeństwa do cyfryzacji, gromadzenia punktów w programach lojalnościowych i otwartość na innowacyjne rozwiązania, to dobry sposób na pobudzenie sprzedaży.