Pyszne.pl to największy serwis internetowy do zamawiania jedzenia. Jak poinformowała platforma, wprowadzi ona specjalne środki wsparcia dla restauracji, które zostały dotknięte ponownymi, rygorystycznymi restrykcjami związanymi z szerzącą się pandemią COVID-19.
W komunikacie podano, że „choć większość restauracji powiązanych z Pyszne.pl zanotowało w ostatnim czasie wzrost dochodów, nowe obostrzenia wynikające z pandemii oznaczają znaczne obciążenie dla dużej części z nich. Mowa tu przede wszystkim o punktach gastronomicznych, generujących przeważającą część swoich przychodów ze sprzedaży na miejscu i w których dostawy jedzenia stanowią mniejszą część modelu biznesowego. Drugi pakiet wsparcia Pyszne.pl, następujący po pierwszym, wprowadzonym w marcu 2020, ma na celu natychmiastowe wsparcie dla restauracji będących w grupie największego ryzyka”.
Jak to wygląda w praktyce? Z jakich przywilejów i korzyści mogą skorzystać restauracje, bary i bistra? Oto lista:
- 25% zniżki prowizji dla wszystkich restauracji korzystających z usługi dowozu realizowanej przez Pyszne.pl
- zniesienie prowizji dla nowo zarejestrowanych, niezależnych restauracji
- zniesienie prowizji przy zamówieniach z odbiorem w lokalu (krok, który został tymczasowo wprowadzony w marcu 2020)
- możliwość odroczenia opłat dla najbardziej poszkodowanych restauracji – na ich wniosek
Jak powiedział cytowany w komunikacie Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel oraz dyrektor zarządzający Pyszne.pl, „rok 2020 był ekstremalnym wyzwaniem dla sektora gastronomicznego przez obowiązkowe zamknięcia oraz restrykcje nałożone na czas pracy lokali w Polsce. Wiele restauracji doświadcza trudności w utrzymaniu opłacalności biznesu, a w niektórych przypadkach – utrzymaniu się na rynku. Jako lider w sektorze zamówień jedzenia online chcemy wesprzeć ich działalność w czasie kryzysu, dlatego też uruchamiamy kolejny pakiet wsparcia dla restauracji, które zostały najmocniej poszkodowane”.
To jednak nie wszystko, nad czym obecnie pracuje platforma. Wśród wymienionych w komunikacie planów, do najważniejszych należą pozyskiwanie zamówień i klientów dla restauracji partnerskich, przyspieszenie rozwoju usługi dostawy Pyszne.pl (do końca roku obejmie ona 23 miasta), poszerzenie strefy dostaw realizowanych przez flotę kurierską Pyszne.pl w obecnie wspieranych miastach oraz zatrudnianie setek nowych dostawców oraz pracowników do obsługi restauracji.
Źródło: money.pl