Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał sieci Play zwrot pieniędzy, które pozostały po wygaśnięciu kont pre-paid. To oznacza, że użytkownicy oferty dostaną z powrotem swoje pieniądze.
Nie jest to pierwsza taka sytuacja. Prowadzone obecnie jest postępowanie wobec Orange Polska, wcześniej również pod lupę został wzięty T-Mobile, który zobowiązał się do zmiany praktyki, a także ukarano Polkomtel, który postępował w podobny sposób.
Jak czytamy w komunikacie, który wydał Tomasz Chróstny, „kolejna decyzja dotyczy sieci Play, która nie oddawała swoim klientom mającym telefony na kartę niewykorzystanych pieniędzy. Działamy konsekwentnie i porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo Telekomunikacyjne oraz Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej”.
I dalej: „kwestia zwrotu niewykorzystanych środków z konta na kartę przy wyborze nowej firmy telekomunikacyjnej jest już uregulowana na poziomie unijnym. W grudniu 2018 r. wszedł w życie Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej. Jest w nim przepis, zgodnie z którym przy zmianie operatora dotychczasowi dostawcy usług pre-paid muszą na wniosek konsumenta zwrócić pozostałe na koncie środki”.
Sieć Play została zobowiązana do wprowadzenia mechanizmu zwrotu pieniędzy, które pozostały na kontach pre-paid. Musi to nastąpić w ciągu miesiąca od uprawomocnienia się decyzji UOKiK. Do tego czasu operator musi poinformować klientów o wprowadzeniu usługi zwrotu niewykorzystanych środków. Jednocześnie osoby po 65. roku życia informacje otrzymają drogą smsową.
Źródło: money.pl