Rewolucja we flotach? 18% z nich chce wprowadzić w Polsce pojazdy elektryczne

0 27

Z danych wynika, że w tej chwili 30% polskich firm ma w swojej flocie samochody z napędem alternatywnym, ale zaledwie 3% z nich dysponuje autami całkowicie elektrycznymi. 18% z nich planuje jednak w ciągu trzech najbliższych lat zasilić floty właśnie elektrykami – tak wynika z badania Barometr Flotowy 2020, które zrealizował Arval Mobility Observatory.

Arval to firma, która specjalizuje się w leasingu pojazdów z pełną obsługą oraz w nowych rozwiązaniach w zakresie mobilności. Łączna flota leasingowana przez Arval składa się z 1,3 mln pojazdów na całym świecie (grudzień 2019 r.).

Jak poinformował manager Arval, Radosław Kitala, „30% firm w Polsce posiada w swoich flotach pojazdy zasilane alternatywnie (hybrydy, hybrydy plug-in, pojazdy elektryczne, ale także zasilane LPG lub CNG), co daje nam 10 miejsce wśród 20 krajów objętych badaniem Barometr Flotowy 2020”.

Co więcej, z badania wynika, że aż 50% rodzimych przedsiębiorstw planuje wprowadzić pojazdy alternatywne do swoich flot w ciągu najbliższych trzech lat, z czego 18% deklaruje wprowadzenie aut w pełni elektrycznych. W Unii Europejskiej natomiast taki zabieg planuje odpowiednio 62% oraz 40% firm. Jak zaznaczył Kitala, „głównym powodem tych zamierzeń jest chęć obniżenia emisji zanieczyszczeń oraz redukcja kosztów paliwa”.

Badanie zwraca uwagę również na finansowanie flot. W Polsce jest zupełnie inaczej niż w pozostałych krajach wspólnoty. U nas 44% flot finansowanych jest leasingiem, 43% z własnych środków przedsiębiorstw, a zaledwie 10% to najem długoterminowy. W UE natomiast środki własne to 39%, wynajem 29%, a leasing 24%. Radosław Kitala zauważa jednak, że „40% firm deklaruje, że będzie chciało skorzystać z wynajmu długoterminowego w ciągu 3 lat, w porównaniu do 29% przed rokiem”.

Obecnie średnia liczba samochodów w polskich flotach to 109, czyli ciut więcej niż europejska średnia. Jednocześnie 31% firm w ciagu najbliższych trzech lat planuje powiększyć floty, a tylko 6% ograniczyć. W Unii Europejskiej dane wyglądają podobnie – odpowiednio 28% i 8%. – Spada też średni wiek użytkowanych pojazdów, który wynosi obecnie 5,9 lat i zbliżył się do średniej europejskiej na poziomie 5,5 roku – poinformował Kitala.

Źródło: money.pl

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.